Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης του Έργου της Σχολικής Μονάδας

 Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης

 

 

 

Σχολική Μονάδα: 1ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΒΕΡΟΙΑΣ – 9160123
Σχολικό Έτος: 2022 – 2023
Ημερομηνία Εξαγωγής: 25/10/2023                                                                

Α. ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία

Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση
Η αποτίμηση του έργου και της διαδικασίας του σχολείου στον άξονα «Διδασκαλία, μάθηση και
αξιολόγηση» εκτιμάται σε πολύ ικανοποιητικό βαθμό, καθώς στηρίζεται στην εισαγωγή καινοτόμων
εφαρμογών και πρακτικών στην εκπαιδευτική διαδικασία με κριτήρια που πληρούν τις διατάξεις της κείμενης
νομοθεσίας (Ν.4692/2020 – Υ.Α.108906/ΓΔ4, ΦΕΚ 4189, τ.Β΄, 10-09-2021).
Για την αξιολόγηση του έργου του σχολείου λαμβάνονται υπόψη:
Η ταυτότητα του σχολείου (υλικοτεχνική υποδομή, κοινωνικο-οικονομικό
επίπεδο μαθητών/τριών, διδακτικό προσωπικό, πρωτοβουλίες και δράσεις).
Η Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων.
Η τεκμηριωμένη αποτίμηση της δράσης στον συγκεκριμένο άξονα.
Η παιδαγωγική και επιστημονική εποπτεία της εκπαιδευτικής διαδικασίας από
τη Σύμβουλο Εκπαίδευσης.
Στην αποτίμηση του έργου και στην υλοποίηση του σχεδίου δράσης διακρίνονται:
Η εισαγωγή καινοτόμων πρακτικών και μεθόδων διδασκαλίας
(ομαδοσυνεργατική, διδασκαλία μέσα από τις τέχνες, πολυτροπικότητα).
Η ανταπόκριση των παιδιών στις νέες μεθόδους.
Η συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευτικών του σχολείου.
Η αναζήτηση νέων μεθοδολογιών για την προσέλκυση του ενδιαφέροντος των
παιδιών.
Προτάσεις βελτίωσης:
Διάχυση και προτάσεις ανάδειξης καλών πρακτικών.
Παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού και οργάνωση αποθετηρίου στο σχολείο.
Επιμόρφωση σε νέες μεθόδους διδασκαλίας (διαφοροποιημένη και
ομαδοσυνεργατική διδασκαλία), ώστε να γίνουν κτήμα όλων των
εκπαιδευτικών του σχολείου.
Συμπράξεις με άλλα σχολεία με κοινή θεματική και ανταλλαγή απόψεων και
πρακτικών.

Σχολική διαρροή – φοίτηση
Η Εσωτερική Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας βασίστηκε στους στόχους και τη
διαδικασία που ορίζει η κείμενη νομοθεσία (Ν.4692/2020 – Υ.Α.108906/ΓΔ4, ΦΕΚ 4189, τ.Β΄, 10-09-2021) και οι
οδηγοί του ΙΕΠ.
Η αποτίμηση του έργου του σχολείου στον συγκεκριμένο Άξονα «Σχολική διαρροή – φοίτηση» κρίνεται πολύ
καλή για τους παρακάτω λόγους:
Το έργο του σχολείου αποτυπώνεται με τη συλλογή και επεξεργασία των
δεδομένων στον συγκεκριμένο άξονα και τη χρήση αποτελεσματικών εργαλείων
(ερωτηματολόγια).
Οι ενέργειες που καταγράφονται τεκμηριώνουν την προσπάθεια του σχολείου
για την αποτροπή της σποραδικής /άτακτης φοίτησης των μαθητών/τριών.
Ειδικότερα, γίνεται αναφορά στις δράσεις που αναλαμβάνει το σχολείο για την ομαλή ένταξη των παιδιών (
μετάβαση στην επόμενη βαθμίδα, εκδηλώσεις, συνεργασίας, κοινωνικές δράσεις, σχολικές δραστηριότητες).
Προτάσεις βελτίωσης:
Διάχυση και προτάσεις ανάδειξης καλών πρακτικών.
Συμπράξεις με άλλα σχολεία με κοινή θεματική για ανταλλαγή απόψεων και
πρακτικών.

Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών
Η αποτίμηση της διαδικασίας και του σχεδίου δράσης του σχολείου στον άξονα «Σχέσεις μεταξύ μαθητών /
μαθητριών » εκτιμάται εξαιρετική, καθώς βασίζεται στη συλλογή και επεξεργασία ποιοτικών δεδομένων και
στη βάση των τεκμηρίων της κείμενης νομοθεσίας (Ν.4692/2020 – Υ.Α.108906/ΓΔ4, ΦΕΚ 4189, τ.Β΄, 10-09-2021).
Στην αποτίμηση του έργου και στην υλοποίηση του σχεδίου δράσης διακρίνονται:
Η αναζήτηση και υλοποίηση νέων προσεγγίσεων στη διαπαιδαγώγηση των
παιδιών.
Η συνεργασία με άλλους φορείς.
Η αξιοποίηση κατάλληλων εργαλείων (ημερολόγιο καταγραφής συμπεριφορών,
ερωτηματολόγια).
Η αξιοποίηση της τεχνολογίας.
Η συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευτικών
Η αξιοποίηση του εκπαιδευτικού προσωπικού.
Προτείνονται προτάσεις βελτίωσης:
Η αξιοποίηση των αποτελεσμάτων για τον προγραμματισμό των δράσεων της
επόμενης σχολικής χρονιάς 2023-24.
Η οργάνωση ενδοσχολικών επιμορφώσεων.
Η διάχυση και ανάδειξη καλών πρακτικών.
Η εμπλοκή και συμμετοχή όλων των εκπαιδευτικών.
Οι συμπράξεις σχολείων με κοινή θεματική.

Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών και εκπαιδευτικών
Η αποτίμηση του άξονα «Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών και εκπαιδευτικών» μέσα από το σχέδιο
δράσης που εκπονήθηκε, χαρακτηρίζεται πολύ καλή και στηρίζεται στη συλλογή και επεξεργασία των δεδομένων
και στη βάση των τεκμηρίων της κείμενης νομοθεσίας(Ν.4692/2020 – Υ.Α.108906/ΓΔ4, ΦΕΚ 4189, τ.Β΄, 10-09-
2021).
Στην αποτίμηση του έργου και στην υλοποίηση του σχεδίου δράσης διακρίνονται:
Η αναζήτηση και υλοποίηση νέων προσεγγίσεων στη διαπαιδαγώγηση των
παιδιών.
Η συνεργασία με άλλους φορείς.
Η αξιοποίηση κατάλληλων εργαλείων (παρατήρηση, ημερολόγιο καταγραφής
συμπεριφορών, ερωτηματολόγια, κανόνες τάξης).
Η συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευτικών
Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών
Η αξιοποίηση των πόρων του σχολείου (αρχεία του σχολείου, πρακτικά,
ημερολόγιο σχολικής ζωής)
Προτείνεται:
Η συμμετοχή όλων των εκπαιδευτικών του σχολείου στην επιμόρφωση τόσο ως
ενεργοί συμμετέχοντες όσο και ως εισηγητές θεμάτων που άπτονται των
ενδιαφερόντων της σχολικής κοινότητας.
Η αξιοποίηση των αποτελεσμάτων για τον προγραμματισμό των δράσεων της
επόμενης σχολικής χρονιάς 2023-24.
Παρουσίαση και διάχυση των αποτελεσμάτων και των καλών πρακτικών.
Συμπράξεις με άλλα σχολεία με κοινές θεματικές.

Σχέσεις σχολείου – οικογένειας
Ο βασικός στόχος της ανάπτυξης διαύλων επικοινωνίας και ενίσχυσης της συνεργασίας σχολείου – οικογένειας
επιτεύχθηκε με την υποστήριξη δράσεων ενημέρωσης γονέων/κηδεμόνων. Η δράση στον συγκεκριμένο άξονα
αποτιμάται θετικά και η διαδικασία ακολούθησε τις διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας (Ν.4692/2020 –
Υ.Α.108906/ΓΔ4, ΦΕΚ 4189, τ.Β΄, 10-09-2021).
Το σχέδιο δράσης στον συγκεκριμένο Άξονα ενισχύθηκε για δεύτερη χρονιά και ενθαρρύνθηκε η εμπλοκή των
γονέων σε δράσεις του σχολείου, όπως η σύνταξη Εσωτερικού Κανονισμού, ο εθελοντισμός, γιορτινές και
φιλανθρωπικές εκδηλώσεις, αγορές παιδαγωγικού υλικού.
Η έλλειψη διδακτικού χρόνου εξακολουθεί να είναι η κυριότερη δυσκολία στην επίτευξη των στόχων.
Επισημαίνεται ότι διακρίνονται :
Η αξιοποίηση εργαλείων της προηγούμενης σχολικής χρονιάς (ερωτηματολόγια,
παρατήρηση).
Η συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευτικών και των γονέων με την τακτική και
συχνή επικοινωνία.
Η εμπλοκή των γονέων στις δράσεις του σχολείου.
Η αξιοποίηση των πόρων του σχολείου (εσωτερικός κανονισμός, ιστοσελίδα
του σχολείου).
Η αποτύπωση της καλής εικόνας του σχολείου από τους γονείς (επεξεργασία
ερωτηματολογίων) και η θετική ανταπόκριση των γονέων.
Προτείνεται:
Η συμμετοχή όλων των εκπαιδευτικών του σχολείου, ώστε να καλλιεργείται
μία κοινή πολιτική του σχολείου στην επικοινωνία με την οικογένεια.
Η αξιοποίηση των αποτελεσμάτων για τον προγραμματισμό των δράσεων της
επόμενης σχολικής χρονιάς 2023-24.
Η συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευτικών
Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών (ενδοσχολική, με αρμόδιους φορείς)
Η επιμόρφωση των γονέων (σχολή γονέων)
Παρουσίαση και διάχυση των αποτελεσμάτων και των καλών πρακτικών.
Συμπράξεις με άλλα σχολεία με κοινές θεματικές.

Διοικητική λειτουργία

Ηγεσία – Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας
Η αποτίμηση του έργου του σχολείου στον συγκεκριμένο Άξονα, «Ηγεσία – Οργάνωση και διοίκηση της
σχολικής μονάδας» κρίνεται πολύ καλή για τους παρακάτω λόγους:
Η Εσωτερική Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας
βασίστηκε στους στόχους και τη διαδικασία που ορίζει η κείμενη νομοθεσία
(Ν.4692/2020 – Υ.Α.108906/ΓΔ4, ΦΕΚ 4189, τ.Β΄, 10-09-2021) και οι οδηγοί του
ΙΕΠ.
Αναδεικνύεται η ταυτότητα του σχολείου με τα χαρακτηριστικά της σχολικής
μονάδας, τις διαθέσιμες υποδομές και τις ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας και
πρακτικών του σχολείου (κοινωνικο-οικονομικό επίπεδο μαθητών/τριών, παιδιά
ευάλωτων ομάδων, υλικοτεχνική υποδομή, πόροι του σχολείου, διδακτικό
προσωπικό, πρωτοβουλίες και δράσεις).
Αποτυπώνονται τα ποιοτικά δεδομένα λειτουργίας του σχολείου και τα
αποτελέσματα τεκμηριώνονται στα αρχεία, στην ιστοσελίδα, στον Εσωτερικό
Κανονισμό του σχολείου και στην παιδαγωγική και επιστημονική εποπτεία της
Συμβούλου Εκπαίδευσης.
Ειδικότερα, διακρίνεται η προσπάθεια του σχολείου για:
Διοικητική οργάνωση και έγκαιρη ενημέρωση του προσωπικού και των γονέων.
Αξιοποίηση του εκπαιδευτικού προσωπικού.
Διασφάλιση εφαρμογής του σχολικού κανονισμού και των αποφάσεων του
Συλλόγου διδασκόντων.
Συνεργασία με άλλους φορείς
Ενθάρρυνση για ανάληψη δράσεων και πρωτοβουλιών των εκπαιδευτικών
Υλοποίηση ενδοσχολικών επιμορφώσεων
Πρόταση βελτίωσης:
Η ενεργή εμπλοκή και συνεργασία όλων των εκπαιδευτικών στις δράσεις του
σχολείου.
Η ανάπτυξη κουλτούρας συνεργασίας μεταξύ των εκπαιδευτικών.
Η χρήση της τεχνολογίας στη διδασκαλία και στην επικοινωνία από όλους τους
εκπαιδευτικούς του σχολείου.

Σχολείο και κοινότητα
Η αποτίμηση του έργου του σχολείου στον άξονα «Σχολείο και κοινότητα» εκτιμάται εξαιρετική, καθώς
βασίζεται στην επεξεργασία ποιοτικών και ποσοτικών δεδομένων και στη βάση των τεκμηρίων της κείμενης
νομοθεσίας (Ν.4692/2020 – Υ.Α.108906/ΓΔ4, ΦΕΚ 4189, τ.Β΄, 10-09-2021) και των οδηγών του ΙΕΠ
(iep.edu.gr/axiologisi).
Στην αποτίμηση του έργου διακρίνονται:
Η εξωστρέφεια του σχολείου.
Η συνεργασία με άλλους φορείς
Η αξιοποίηση του χώρου του σχολείου για το άνοιγμα στην τοπική κοινότητα
(τοπικοί σύλλογοι).
Η συνεργασία με την τοπική κοινότητα
Πολιτειότητα
Προτάσεις βελτίωσης:
Η οργάνωση επιμορφώσεων με θέμα τη συνεργασία και τον ρόλο του σχολείου
στις συμπράξεις με εξωτερικούς φορείς και την καλλιέργεια της πολιτειότητας.
Η διάχυση και ανάδειξη καλών πρακτικών.
Η συνεργασία με όμορα σχολεία για την ενθάρρυνση της εξωστρέφειας.
Η παραγωγή υλικού και η δημιουργία αποθετηρίου στο σχολείο.

Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών
Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις
Η αποτίμηση της διαδικασίας και του έργου του σχολείου στον άξονα «Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε
επιμορφωτικές δράσεις» εκτιμάται θετικά, καθώς βασίζεται στην επεξεργασία ποσοτικών και ποιοτικών
δεδομένων και στα τεκμήρια της κείμενης νομοθεσίας(Ν.4692/2020 – Υ.Α.108906/ΓΔ4, ΦΕΚ 4189, τ.Β΄, 10-09-
2021).
Για την αξιολόγηση του έργου του σχολείου λαμβάνονται υπόψη:
Η ταυτότητα του σχολείου (υλικοτεχνική υποδομή, κοινωνικο-οικονομικό
επίπεδο μαθητών/τριών, παιδιά ευάλωτων ομάδων, διδακτικό προσωπικό,
πρωτοβουλίες και δράσεις).
Η Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων.
Η παιδαγωγική και επιστημονική εποπτεία της εκπαιδευτικής διαδικασίας από
τη Σύμβουλο Εκπαίδευσης.
Στην αποτίμηση του έργου διακρίνονται:
Ο μεγάλος αριθμός των επιμορφώσεων.
Η συμμετοχή των εκπαιδευτικών στην παρακολούθηση των επιμορφώσεων.
Η συνεργασία με διάφορους φορείς.
Προτάσεις βελτίωσης:
Η συμμετοχή όλων των εκπαιδευτικών του σχολείου τόσο ως ενεργοί
συμμετέχοντες όσο και ως εισηγητές θεμάτων που άπτονται των
ενδιαφερόντων της σχολικής κοινότητας.
Η αξιοποίηση των αποτελεσμάτων για τον προγραμματισμό των δράσεων της
επόμενης σχολικής χρονιάς 2023-24.
Συμπράξεις σχολείων για διοργάνωση εκπαιδευτικών επιμορφώσεων.
Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα
Η αποτίμηση του έργου του σχολείου στον άξονα «Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά
προγράμματα» επικεντρώνεται στη συμμετοχή σε δράσεις κοινωνικού ενδιαφέροντος και αξιολογείται θετικά,
καθώς βασίζεται στην επεξεργασία ποιοτικών και ποσοτικών δεδομένων, όπως ορίζουν τα τεκμήρια της κείμενης
νομοθεσίας (Ν.4692/2020 – Υ.Α.108906/ΓΔ4, ΦΕΚ 4189, τ.Β΄, 10-09-2021) και των οδηγών του ΙΕΠ
(iep.edu.gr/axiologisi).
Στην αποτίμηση του έργου και στην ποιότητα των δράσεων διακρίνονται:
Η εξωστρέφεια του σχολείου.
Η συνεργασία με άλλους φορείς
Η καλλιέργεια της ενσυναίσθησης και κοινωνικής ευαισθησίας.
Η αξιοποίηση του χώρου του σχολείου για το άνοιγμα στην τοπική κοινότητα.
Η συνεργασία με την τοπική κοινότητα
Προτάσεις βελτίωσης:
Η οργάνωση επιμορφώσεων με θέμα τη συνεργασία, τον εθελοντισμό, την
πολιτειότητα, την ενεργή συμμετοχή και το ενδιαφέρον για τις ανάγκες της
τοπικής κοινότητας.
Η διάχυση και ανάδειξη καλών πρακτικών.
Η συνεργασία με όμορα σχολεία για την ενθάρρυνση της εξωστρέφειας.
Η ενεργή εμπλοκή των γονέων.

Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία Θετικά σημεία

Η αποτίμηση του έργου του σχολείου αποτυπώνεται στην Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης με απόφαση του
Συλλόγου Διδασκόντων ακολουθώντας τους στόχους και τη διαδικασία των διατάξεων της κείμενης νομοθεσίας
(Υ.Α. 108906/ΓΔ4/10-09-2021, ΦΕΚ τ. Β΄ 4189, «Συλλογικός προγραμματισμός, εσωτερική και εξωτερική
αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο») και τους σχετικούς Οδηγούς του ΙΕΠ (
http://iep.edu.gr/el/odigoi-kai-ergaleia-m). Επιπρόσθετα, αποτυπώνονται τα χαρακτηριστικά της ταυτότητας της
σχολικής μονάδας με τεκμηριωμένο τρόπο.
Στην παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία του σχολείου διακρίνονται:
Η αξιοποίηση εργαλείων της προηγούμενης σχολικής χρονιάς (ερωτηματολόγια,
παρατήρηση).
Η αποτύπωση της καλής εικόνας του σχολείου από τους γονείς (επεξεργασία
ερωτηματολογίων) και η θετική ανταπόκριση των γονέων.
Εισαγωγή εναλλακτικών μεθόδων διδασκαλίας και αξιολόγησης
(ομαδοσυνεργατική, διδασκαλία μέσα από τις τέχνες, πολυτροπικότητα).
Αξιοποίηση της τεχνολογίας (ιστοσελίδα. e-επικοινωνία με γονείς).
Η αξιοποίηση κατάλληλων εργαλείων (ημερολόγιο καταγραφής συμπεριφορών,
ερωτηματολόγια).
Υλοποίηση δράσεων.
Αξιοποίηση των υποστηρικτικών δομών.
Συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευτικών.
Συνεργασία με άλλους φορείς.
Οργάνωση ενδοσχολικών επιμορφώσεων.
Μηδενική σχολική διαρροή.
Καλλιέργεια καλών σχέσεων μεταξύ των μαθητών/τριών με τη διοργάνωση
κατάλληλων προγραμμάτων, εκδηλώσεων (Προ.Θε.Συ.)
Η εμπλοκή των γονέων με οριοθέτηση του ρόλου τους στις δράσεις του
σχολείου.
Καλές σχέσεις μεταξύ μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών με τη σύνταξη και
εφαρμογή ρυθμιστικών κανόνων του Εσωτερικού Κανονισμού.
Κουλτούρα συνεργασίας με τους γονείς των παιδιών με την τακτική
επικοινωνία (δια ζώσης και ηλεκτρονική).
Διάχυση και προτάσεις ανάδειξης καλών πρακτικών.
Συμπράξεις με άλλα σχολεία με κοινή θεματική για ανταλλαγή απόψεων και
πρακτικών.
Η επιμόρφωση των γονέων (σχολή γονέων).
Σημεία προς βελτίωση
Αξιοποίηση της τεχνολογίας στη διδασκαλία και την επικοινωνία από όλους
τους εκπαιδευτικούς του σχολείου.
Εκπαίδευση ήπιων ψηφιακών δεξιοτήτων των μαθητών/τριών.
Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και εφαρμογή στρατηγικών της
διαφοροποιημένης διδασκαλίας.
Εστίαση στο πρόγραμμα μετάβασης από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό και στο
Γυμνάσιο και στην ενεργή εμπλοκή των γονέων σε αυτά.
Προτάσεις προς βελτίωση
Βελτίωση του Άξονα Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση με επικαιροποιημένα
στοιχεία.
Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στις στρατηγικές και τεχνικές
διαφοροποιημένης διδασκαλίας και της διαχείρισης τάξης.
Παρουσίαση και ανάδειξη καλών πρακτικών.
Υποστήριξη του έργου των εκπαιδευτικών με συνδιδασκαλίες.

Διοικητική λειτουργία

Θετικά σημεία

Η αποτίμηση του έργου του σχολείου αποτυπώνεται στην Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης με απόφαση του
Συλλόγου Διδασκόντων ακολουθώντας τους στόχους και τη διαδικασία των διατάξεων της κείμενης νομοθεσίας
(Υ.Α. 108906/ΓΔ4/10-09-2021, ΦΕΚ τ. Β΄ 4189, «Συλλογικός προγραμματισμός, εσωτερική και εξωτερική
αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο») και τους σχετικούς Οδηγούς του ΙΕΠ (
http://iep.edu.gr/el/odigoi-kai-ergaleia-m). Επιπρόσθετα, αποτυπώνονται τα χαρακτηριστικά της ταυτότητας της
σχολικής μονάδας με τεκμηριωμένο τρόπο.
Στη διοικητική λειτουργία του σχολείου διακρίνονται:
Διοικητική οργάνωση και έγκαιρη ενημέρωση του εκπαιδευτικού και των
γονέων.
Αξιοποίηση της τεχνολογίας από την πλειοψηφία των εκπαιδευτικών.
Αξιοποίηση των ανθρώπινων πόρων.
Ενθάρρυνση για την ανάληψη καινοτόμων δράσεων και πρωτοβουλιών.
Συνεργασία με διάφορους φορείς και αρμόδιες υπηρεσίες.
Εξωστρέφεια και αξιοποίηση της ιστοσελίδας του σχολείου.
Σημεία προς βελτίωση
Ενεργή εμπλοκή του Συλλόγου γονέων και Κηδεμόνων στη σύνταξη και
εφαρμογή του Εσωτερικού Κανονισμού του σχολείου.
Ενεργή εμπλοκή και συνεργασία όλων των εκπαιδευτικών στις δράσεις του
σχολείου.
Ενθάρρυνση για ανάληψη δράσεων και πρωτοβουλιών των εκπαιδευτικών.
Υλοποίηση ενδοσχολικών επιμορφώσεων.
Προτάσεις προς βελτίωση
Βελτίωση του Άξονα της Ηγεσίας – Οργάνωσης και διοίκησης της σχολικής
μονάδας με την αναζήτηση κοινού οράματος και συμμετοχικές αποφάσεις του
Συλλόγου Διδασκόντων.
Σύμπραξη και δημιουργία δικτύων σχολείων.
Διάχυση και ανάδειξη καλών πρακτικών.
Επεξεργασία εκπαιδευτικού υλικού και οργάνωση αποθετηρίου στο σχολείο.
Λειτουργία εκπαιδευτικών ομίλων με ποικίλα προγράμματα και επιτυχή
ανταπόκριση των παιδιών.
Η ανάπτυξη κουλτούρας συνεργασίας μεταξύ των εκπαιδευτικών.
Η συνεργασία με όμορα σχολεία για την ενθάρρυνση της εξωστρέφειας.
Η παραγωγή υλικού και η δημιουργία αποθετηρίου στο σχολείο.

Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών

Θετικά σημεία
Η αποτίμηση του έργου του σχολείου αποτυπώνεται στην Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης με απόφαση του
Συλλόγου Διδασκόντων ακολουθώντας τους στόχους και τη διαδικασία των διατάξεων της κείμενης νομοθεσίας
(Υ.Α. 108906/ΓΔ4/10-09-2021, ΦΕΚ τ. Β΄ 4189, «Συλλογικός προγραμματισμός, εσωτερική και εξωτερική
αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο») και τους σχετικούς Οδηγούς του ΙΕΠ (
http://iep.edu.gr/el/odigoi-kai-ergaleia-m). Επιπρόσθετα, αποτυπώνονται τα χαρακτηριστικά της ταυτότητας της
σχολικής μονάδας με τεκμηριωμένο τρόπο.
Στη λειτουργία της επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών διακρίνονται:

Η οργάνωση των ενδοσχολικών επιμορφώσεων.
Η εμπλοκή των εκπαιδευτικών ως συμμετέχοντες/ουσες και εισηγητές/τριεςστις
ενδοσχολικές επιμορφώσεις.
Η αξιοποίηση της τεχνολογίας.
Η ανάληψη καινοτόμων δράσεων και προγραμμάτων.
Η αξιοποίηση του χώρου του σχολείου για το άνοιγμα στην τοπική κοινότητα.
Η συνεργασία με την τοπική κοινότητα.
Συμμετοχή σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα (Erasmus κ.λπ.).
Η εμπλοκή περισσότερων εκπαιδευτικών στην ανάληψη δράσεων και
προγραμμάτων.
Η συνέχιση των επιμορφώσεων για τον σχεδιασμό και υλοποίηση ευρωπαϊκών
προγραμμάτων.
Συνεργασίες και συμπράξεις με άλλα σχολεία.
Σημεία προς βελτίωση
Η συμμετοχή όλων των εκπαιδευτικών του σχολείου τόσο ως ενεργοί
συμμετέχοντες όσο και ως εισηγητές θεμάτων που άπτονται των
ενδιαφερόντων της σχολικής κοινότητας.
Η επιμόρφωση για τον σχεδιασμό και υλοποίηση εθνικών και ευρωπαϊκών
προγραμμάτων.
Η διάχυση και παρουσίαση των δράσεων.
Προτάσεις προς βελτίωση
Η οργάνωση και συμμετοχή σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα.
Συνεργασίες και συμπράξεις με άλλα σχολεία.
Δημιουργία δικτύων σχολείων.
Διερεύνηση και αναζήτηση καλών πρακτικών υλοποίησης εθνικών ή
ευρωπαϊκών προγραμμάτων. άλλων σχολείων και προεργασία συμμετοχής του
σχολείου σε εθνικό και ευρωπαϊκό πρόγραμμα.