Απόδραση στην Πόλη

Οι εντυπώσεις μου από το ταξίδι μας στην Κωνσταντινούπολη.

Ένα οδοιπορικό στις μνήμες του Βυζαντίου και της Ορθοδοξίας.

Ένα ταξίδι στην Κωνσταντινούπολη, στη Βασιλεύουσα, όποια εποχή, είναι μια ικανοποίηση ψυχής και σώματος και αναμνήσεων που δημιουργούν χαρά και λύπη μαζί.

Είναι και ένα θρησκευτικό προσκύνημα στις μνήμες της Ορθοδοξίας και της Ρωμιοσύνης. Με μια μεγάλη παρέα εκδρομέων γνωστών και φίλων ξεκινήσαμε με την οικογένειά μου την Παρασκευή 16/2/18.

Περνώντας την Ανατολική Μακεδονία και Θράκη και περνώντας τη γέφυρα των Κήπων, περάσαμε στον τούρκικο συνοριακό σταθμό των Υψάλων και μπαίνοντας στην Ανατολική Θράκη, περνώντας έξω από την Κεσσάνη, τα Μάλγαρα και τη Ραιδεστό ταξιδεύοντας παράλληλα με την ακτή της Θάλασσας του Μαρμαρά, φτάσαμε στην Κωνσταντινούπολη το πρωί του Σαββάτου.

Κάνοντας έναν οδικό περίπλου των τειχών του Θεοδοσίου, επισκεφθήκαμε την εκκλησία της Ζωοδόχου Πηγής στο Μπαλουκλί με το θαυματουργό αγιασμό και τους τάφους των Πατριαρχών, αρχιερέων και ευεργετών.

Στην συνέχεια επισκεφθήκαμε τη μεγάλη σκεπαστή αγορά της πόλης, το Καπαλί Τσαρσί και το απογευματάκι επισκεφθήκαμε το Φανάρι, παρακολουθήσαμε τον Εσπερινό στον Πατριαρχικό Ναό του Αγίου Γεωργίου στο Οικουμενικό Πατριαρχείο, την κιβωτό της Ορθοδοξίας με τις σπάνιες ιστορικές εικόνες, παίρνοντας και την ευλογία του Παναγιωτάτου Οικουμενικού Πατριάρχη μας κ.κ. Βαρθολομαίου.

Το βράδυ, περπατήσαμε στη γραφική Μεγάλη Οδό του Πέραν, στα όμορφα και γραφικά στενά και την Κυριακή, συνεχίσαμε την επίσκεψή μας με κρουαζιέρα στα στενά του χιλιοτραγουδισμένου Βοσπόρου, όπου από θαλάσσης, θαυμάσαμε τα παλιά χωριά αλλά και τις σύγχρονες αριστοκρατικές συνοικίες, φτάνοντας μέχρι τη δεύτερη κρεμαστή γέφυρα του Βοσπόρου.

Στη συνέχεια μεταβήκαμε στον πρώτο και σημαντικότερο λόφο της Βυζαντινής Επτάλοφης Πόλης και επισκεφθήκαμε το αξεπέραστο Βυζαντινό Μνημείο, την Αγία Σοφία. Ό,τι και να γράψει κανείς  για την ιερή κιβωτό των θρύλων και των ονείρων του Ελληνισμού είναι λίγο. Το βράδυ επισκεφθήκαμε τη φημισμένη γραφική περιοχή του Kumkapi στην παλιά ελληνική συνοικία «Κοντοσκάλι».

Την καθαρά Δευτέρα, το πρωί, επίσκεψη στην Αιγυπτιακή Αγορά με τους περίφημους παστουρμάδες και την ποικιλία των μπαχαρικών και ξηρών καρπών, επίσκεψη στο Αγίασμα της Παναγίας των Βλαχερνών, όπου εψάλη για πρώτη φορά το 626 μ.Χ , το κοντάκιο του Ακαθίστου Ύμνου, «Τῇ ὑπερμάχῷ στρατηγῷ τὰ νικητήρια» και αφού ψάλαμε κι εμείς με τη σειρά μας τον ευχαριστήριο αυτό ύμνο, αναχωρήσαμε για την Ελλάδα.

Αποχαιρετήσαμε την αιώνια Πόλη, την Κωνσταντινούπολη. Την αφήνουμε πίσω μας με ανάμεικτα συναισθήματα. Κρατούμε στο νου όλες τις εικόνες της και τα χρώματά της. Αφήνουμε πίσω μας την πόλη του Βυζαντίου και τις εικόνες της ιστορίας που ζωντάνεψαν μπροστά μας.

Αυτό το σύντομο ταξίδι στο σήμερα και στο παρελθόν θα μου μείνει αξέχαστο.