Ενδοσχολική Επιμόρφωση με θέμα: «Εισαγωγικές έννοιες στη Διαφοροποιημένη Διδασκαλία»

Τη Δευτέρα 26  Φεβρουαρίου 2024 πραγματοποιήθηκε ενδοσχολική επιμόρφωση με τη συνδιοργάνωση τριών Δημοτικών Σχολείων της πόλης μας, του 1ου– 2ου &  7ου , στην Αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων (Γυμναστήριο)  και ώρα 17:00-19:00. Την παρακολούθησαν εκπαιδευτικοί διαφόρων ειδικοτήτων και των τριών σχολείων. Επιμορφώτρια ήταν η Σύμβουλος Εκπαίδευσης ΠΕ70, κ. Παπαγεωργίου Αικατερίνη.

Κατά την εισήγηση αναλύθηκε η έννοια της διαφοροποιημένης διδασκαλίας/ μάθησης και παρουσιάστηκαν διδακτικές μέθοδοι και πρακτικές υποστήριξης των μαθητών στο πλαίσιο αυτό. Από τη συζήτηση που ακολούθησε αναδείχθηκε ότι,  στη σύγχρονη εκπαιδευτική πραγματικότητα, η  διαφοροποίηση της διδασκαλίας/ μάθησης θεωρείται βασική διάσταση της αποτελεσματικής διδασκαλίας. Κι αυτό, γιατί πρόκειται για μια διδακτική προσέγγιση που ανταποκρίνεται στις ανάγκες, τα ενδιαφέροντα και τις δεξιότητες των μαθητών μέσω του σχεδιασμού και της εφαρμογής πολλαπλών και ποιοτικά διαφορετικών περιβαλλόντων μάθησης. Σε αντίθεση με τη συνηθισμένη διδακτική πρακτική της μεταφοράς και της μεταβίβασης γνώσεων σε ομοιογενείς τάξεις, στη διαφοροποιημένη διδασκαλία δίνεται έμφαση στην υιοθέτηση εναλλακτικών διδακτικών προσεγγίσεων που απευθύνονται σε ανομοιογενείς τάξεις, δημιουργώντας ένα θετικό μαθησιακό περιβάλλον για την ενεργό συμμετοχή των μαθητών.

Η καλλιέργεια μαθησιακών κινήτρων, η ενθάρρυνση της ουσιαστικής δέσμευσης στη μαθησιακή διαδικασία, η προώθηση της αυτόνομης δράσης και η αύξηση της αλληλεπίδρασης μεταξύ των μαθητών αποτελούν βασικά χαρακτηριστικά της διαφοροποιημένης διδασκαλίας, τα οποία ενισχύονται με την υιοθέτηση των αρχών της κοινωνικοπολιτισμικής θεωρίας του Vygotsky και της υποστηρικτικής διδασκαλίας.